سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اساسنامه مجتمع مسکونی علامه امینی

اساسنامه مجتمع مسکونی علامه امینی

 

کلیات عمومی

ماده1: این اساسنامه به منظور اداره امور مجتمع مسکونی علامه امینی واقع در قم، پردیسان، هزاره هفتم، خیابان شهیدان مخلصی، کوچه 2 که اختصارا مجتمع نامیده میشود ، تنظیم گردیده است و برای کلیه ساکنین لازم الاجرا و الزامی می باشد.

ارکان مجتمع

ماده2 : ارکان مجتمع عبارتند از :

 الف ـ مجمع عمومی ( عادی – فوق العاده )                       ب- هیثت مدیره    

ج- مدیر یا مدیران اجرایی (مدیر عامل)                            د ـ بازرس یا بازرسین

مجمع عمومی

ماده3 :  مجمع عمومی از گردهمایی مالکین صدوبیست دستگاه آپارتمانهای مجتمع و یا نمایندگان قانونی آنها تشکیل می شود .

تبصره 1: در غیاب مالکین، مستأجرین می توانند به نمایندگی از ایشان در مجمع شرکت نمایند مگر آنکه مالکین کتباً فرد دیگری را با هماهنگی قبلی به صورت مکتوب به هیئت مدیره معرفی نموده باشند که پس از تأیید هیئت مدیره می‌توانند در جلسات مجتمع شرکت نمایند.

تبصره 2:  هر مالک  می تواند حداکثر نمایندگی قانونی نه  مالک و ساکن دیگر را عهده دار گردد بنا بر این به هنگام اخذ آرا ، حد اکثر صاحب ده  رای  خواهد بود .

ماده4:  مجمع عمومی عادی حداقل سالی یکبار در هفته اول بهمن ماه و به دعوت رئیس هیئت مدیره در محلی که در دعوتنامه قید خواهد گردید تشکیل می شود .

ماده 5: دعوت از مالکین جهت شرکت در مجمع عمومی  هفت روز قبل از مجمع عمومی و توسط نصب اطلاعیه مربوطه در تابلوهای  اعلانات مجتمع صورت می گیرد

ماده6 : جلسات مجمع عمومی عادی یا فوق العاده با حضور حد اقل نصف بعلاوه یک از مالکین یا نماینده آنها که می توانند در رای گیری شرکت نمایند ، معتبر خواهد بود .

تبصره 1:  در صورت عدم حصول اکثریت مندرج در ماده ششم، جلسه برای هفت روز بعد مجددا برگزار می گردد و با تصویب اکثریت هر تعداد مالکین یا نمایندگان رسمی حاضر در جلسه که می توانند در رای گیری شرکت نمایند معتبر و نافذ و جهت کلیه مالکین و ساکنین اعم از حاضر یا غایب ، موافق یا مخالف لازم الاجرا و الزامیست .

تبصره 2: با تغییر ساکن مسئولیت آگاهی و توجیه ایشان از مصوبات و مقررات جاری بر عهده مالک  مربوطه خواهد بود .

تبصره 3:  شرکت کنندگان در اجلاس مجمع عمومی لیست اسامی مالکین را امضا خواهند نمود این لیست همراه با صورت جلسه مجمع در پایان اجلاس به تائید ریاست جلسه و ناظران خواهد رسید و جزء مجموعه اسناد اجلاس ثبت میگردد .

تبصره 4:  تصمیمات متخذه در اجلاس مجمع عمومی ظرف مدت یک هفته  در تابلوی اعلانات نصب خواهد شد .

ماده7: وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی بشرح ذیل می باشد :

الف  – انتخاب اعضاء اصلی و علی البدل هیئت مدیره و بازرسین .

ب – بررسی عملکرد و تراز نامه سالانه (بیلان) .

ج – بررسی بودجه سالانه مجتمع .

و – اتخاذ تصمیم کلی .

ماده8:  مجمع عمومی فوق العاده به دلایل مشروح زیرتشکیل میگردد :

الف- هر زمان سه نفرازهیئت مدیره و یا یکی از بازرسین ویا بیست عضو از مالکین مجتمع یا پنج نفر از نمایندگان بلوک ها لازم بدانند مجمع عمومی فوق العاده تشکیل خواهد شد . هیئت مدیره طی مدت یک هفته مالکین را جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده دعوت خواهد کرد . این مجمع فقط به مسائلی که در دستور کار اجلاس قرار دارد رسیدگی خواهد نمود .

ب – اتخاذ تصمیم در مورد پیشنهادات هیئت مدیره که در دستور کار مجمع عمومی قرار داده شده است .

هیئت مدیره

ماده9: هیئت مدیره مرکب از هفت نفر اعضای اصلی و دو نفر اعضای علی البدل میباشد . که با اکثریت آرا کتبی و مخفی حاضرین در اجلاس مجمع عمومی از بین مالکین کاندید و برای مدت حدود یک سال ( تا آخر بهمن ماه) انتخاب میگردند .

تبصره1: داوطلبین عضویت هیئت مدیره ، باید از مالکین و دارای اهلیت قانونی بوده و نیز دارای سوء پیشینه کیفری نباشند .

تبصره 2:  داوطلبین عضویت هیئت مدیره هنگام انتخابات ضمن معرفی و بیان سوابق ، آمادگی خود را اعلام میدارند .

تبصره 3: خدمات هیئت مدیره و بازرسان افتخاری میباشد و از این بابت وجهی به آنان تعلق نمیگیرد

ماده 10: درصورت غیبت بدون عذر موجه یک نفر از اعضای اصلی در سه جلسه متوالی و یا پنج جلسه متناوب اعضای علی البدل به ترتیب اولویت اخذ آرا وبه دعوت رئیس هیئت مدیره جانشین آنان گردیده و وظایف محوله را بعهده میگیرند .

ماده 11:  هیئت مدیره در اولین جلسه منعقده از میان اعضای اصلی خود نسبت به انتخاب رئیس  – نایب رئیس – مدیر مالی و دبیر  اقدام خواهند نمود .

تبصره 1: جلسات هیئت مدیره حد اقل یک بار در ماه تشکیل خواهد گردید که اداره جلسات هیئت مدیره با رئیس و یا نایب رئیس و تنظیم صورت جلسات بعهده دبیر جلسات خواهد بود.

تبصره2 : اعضای هیئت مدیره باید شخصا در جلسات شرکت نمایند هیچگونه وکالت و نمایندگی و قائم مقامی جهت شرکت در جلسات هیئت مدیره نافذ نخواهد بود .

تبصره 3: تصمیمات هیئت مدیره حداقل با چهار رای موافق معتبر و لازم الاجرا خواهد بود .

تبصره4 : شرکت بازرسین و اعضای علی البدل هیئت مدیره در جلسات بدون داشتن حق رای بلا مانع است.

ماده 12:  وظایف هیئت مدیره عبارتست از:

الف- انتخاب و استخدام مدیر یا مدیران اجرایی (مدیر عامل)

تبصره1: ریس هیئت مدیره نمی تواند مدیر عامل باشد.

ب-  انعقاد  قراردادها و اسناد تعهد آور با امضاء رئیس و پس از تصویب پیش نویس توسط اعضای هیئت مدیره  همراه با مهر مجتمع معتبر خواهد بود .

ج-  نظارت مستمر و دائم و پیگیرانه بر کار و فعالیت مدیران اجرایی (مدیرعامل)

د- تهیه ترازنامه (بیلان )  یکساله برای مجمع عمومی حداکثر تا یک هفته قبل از  تشکیل مجمع عمومی سالانه

ه -  برآورد و اخذ هزینه هایی که به تصویب هیئت مدیره رسیده است .

و -  هیئت مدیره میبایست ظرف مدت یک هفته بیلان هر دوره سه ماهه مالی (هر فصل) شارژ و هزینه ( بصورت جداگانه ) تنظیم و در تابلوی اعلانات نصب نماید .

ماده 13: هیئت مدیره موظف است حد اقل یک ماه قبل از اتمام دوره قانونی خود(هفته اول بهمن ماه) مجمع عمومی را جهت انجام انتخابات  برگزار نماید .

ماده 14:  پیرو انجام انتخابات وتعیین هیئت مدیره جدید هیئت مدیره قبلی موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته بعد از ابلاغ مصوبات مجمع عمومی کلیه اسناد و مدارک دفاتر و تجهیزات و تاسیسات و لوازم محل کار را در حضور بازرسین قبلی و منتخب با تنظیم صورتجلسه تحویل و تحول به هیئت مدیره جدید تسلیم دارند . بدیهی است تا آغاز شروع به کار هیئت مدیره جدید و انجام تشریفات قانونی تحویل و تحول، هیئت مدیره سابق مسئول اداره مجتمع خواهد بود .

مدیران اجرایی(مدیر عامل)

ماده15:  وظایف مدیران اجرایی عبارتند از :

الف- اجرای مصوبات هیئت مدیره .

ب- مدیریت و نظارت مستقیم بر امور مجتمع

ج- یادآوری موعد پرداخت به موقع هزینه ها و انجام تعهدات مالی بر اساس مقررات آیین نامه های مربوط به هیئت مدیره .

د- دریافت هزینه اشتراک ماهانه ( شارژ ) و بهینه  مالکین و ساکنین .

ح- پیش بینی و پیشنهاد تهیه لوازم یدکی قطعات و مواد مصرفی  مورد لزوم به هیئت مدیره و تأمین آن پس از تصویب .

ماده16: با توجه به شرایط خاص ارائه خدمات به مجتمع  ساعات خدمت مدیران اجرایی (مدیر عامل) با توافق هیئت مدیره تعیین و میزان حق الزحمه ماهانه وی از محل اعتبارات مجتمع پرداخت می گردد .

ماده 17: هر گاه مدیر اجرائی به دلایلی از قبیل استعفا- عزل – غیبت غیر مجاز و… قادر به انجام وظیفه نگردد تا انتخاب مدیران اجرایی جدید که حداکثر نباید از یکماه تجاوز نماید هیئت مدیره موظف است یکی از اعضائ خود را با حفظ سمت و یا هر فرد دیگری را که صلاح بداند بعنوان جانشین موقت انتخاب نماید.

بازرس یا بازرسین

ماده 18:  مجمع عمومی دو نفر را به عنوان بازرس برای مدت یک سال انتخاب خواهد نمود و برابر  شرح وظایفی که به موجب این اساسنامه به ایشان محول گردیده در قبال کلیه مالکین و ساکنین مسئول و امین می باشند .

تبصره1:  داوطلبان  سمت بازرسی نبایستی با هیچیک از اعضاء هیئت مدیره قرابت نسبی درجه یک داشته باشند .

تبصره 2: کاندیداهای احراز سمت بازرسی بایستی مالک و ساکن مجتمع باشند .

ماده 19: وظایف بازرس یا بازرسین :

الف – نظارت بر نحوه فعالیت هیئت مدیره و مدیران اجرایی(مدیر عامل) که در صورت مشاهده خلاف یا سهل انگاری مسائل را کتباً به ریاست هیئت مدیره  گزارش و هیئت مدیره موظف است پیشنهاد بازرسین را پس از بررسی و تحقیق ، اتخاذ تصمیم نموده و پاسخ کتبی را رسماً به ایشان اعلام نماید .

ب- بررسی لیست داراییها و صورتحسابها و اسناد مالی و عملکرد هیئت مدیره در صورت لزوم  .

ج- بررسی بیلان سالانه به طوری که لااقل یک هفته قبل از تشکیل مجمع عمومی مالکین گزارش خود را به رئیس هیئت مدیره تسلیم نموده تا در مجمع عمومی مطرح نمایند .

مقررات مالی

ماده 20: ابتدای سال مالی ، اول اسفندماه هر سال خواهد بود .

ماده 21 : کلیه وجوه دریافتی از مالکین و ساکنین مجتمع در یک حساب بانکی که به همین منظور توسط هیئت مدیره افتتاح میشود واریز میگردد و با دو امضا از سه امضای رئیس – نایب رئیس و مدیر مالی و با مهر هیئت مدیره قابل دریافت است .

ماده 22:  کلیة پرداختهای مجتمع با تنظیم سند حسابداری انجام خواهد گرفت .

ماده بیست و سوم: پرداخت تعهدات مجتمع حسب مورد با گواهی مدیر اجرایی و تأیید رئیس هیئت مدیره معتبر است .

ماده 23 :  هزینه هایی که بعنوان شارژ به عهده ساکنین مجتمع بوده ، عبارتند از :

الف  - هزینه های حق الزحمه قراردادها شامل نگهداری و بهره برداری از آبرسانی و روشناییها و در صورت لزوم ژنراتور برق اضطراری .

ب-هزینه های نگهداری  عادی ساختمان - محوطه  باغچه ها– مدارهای برق – تلفن – لوله های آب – گاز - فاضلاب .

ج- قبوض مشترک آب ، برق و گاز .

ماده 24:  جبران هر نوع خسارت وارده به مشاعات و مشترکان مجتمع به عهدة وارد آورندگان خسارت یا ولی نامبرده می باشد که پس از برآورد اخذ و جبران خواهد گردید .

تبصرة 1 – دارندگان پارکینگ هزینه های لازم را به طور اختصاصی پرداخت خواهند نمود .

تبصرة 2 – کلیة مالکین و ساکنین ملزم و موظف به پرداخت هزینة نگهداری و بهینه سازی طبق مصوبة هیئت مدیره می باشند .

تبصرة 3 – هزینه های نگهداری ماهانه ( شارژ) مالکین و ساکنین باید همه ماهه حداکثر تا پنجم هر ماه  بعد پرداخت گردد .

 

حقوق و تکالیف مالکین و ساکنین

ماده 25:  حقوق و تکالیف مالکین و ساکنین عبارتند از:

الف- مالک هر واحد مجتمع می تواند به میل خود در داخل آن واحد تغییراتی دهد ولی هرگونه تغییر در اسکلت ساختمان و نمای خارجی و تأسیسات و حتی تغییر رنگ نما مجاز نمی باشد .

ب- در قسمتهای مشاع  مراقبت از کودکان، سکوت،  حجاب، پوشش و موازین اسلامی  وعرفی را رعایت نمایند.

ج- گذاردن لوازم اضافی منزل در راهروی طبقات یا اماکن مشاع اکیداً ممنوع است .

د- بمنظور حفظ امنیت بیشتر اماکن خصوصی ، ساکنین واحدهای مسکونی مکلفند نگهبانان و مسئولین مجتمع را از هر گونه حمل و نقل ، اسباب کشی ، و میهمانی بزرگ مطلع نمایند تا نگهبانان در جهت امنیت ، ورود و خروج افراد غریبه را با رعایت احترام لازم کنترل نمایند .

ه- چنانچه هر یک از مالکین و ساکنین به مدت ده روز تمام از پرداخت هزینة  نگهداری ماهانة  قانونی خودداری نماید ، هیئت مدیره میتواند  با تذکر و اخطار شفاهی و یا کتبی و در صورت عدم پرداخت ، قطع برق و تلفن نسبت به وصول آن اقدام و در صورت لزوم از طریق مراجع ذیصلاح قضایی اقدام نماید .

و- تکالیف مالکین در مورد قسمتهای اختصاصی محدود به موارد فوق نبوده و هیئت مدیرة مجتمع می تواند در جهت حفظ زیبایی و فراهم نمودن آسایش و رفاه ساکنین تکالیف مشابهی را تصویب و ابلاغ نماید .

ماده 26:  درمورد اجاره یا رهن آپارتمانها، مسئولیت تعهدات طرفین قرارداد نسبت به رعایت مفاد این اساسنامه الزامی است .

ماده 27:  هیئت مدیره نسبت به  اجارة آپارتمانها از نظر تأمین منافع و مصالح مالکین و ساکنین نظارت دارد و آیین نامه مربوط بوسیله هیئت مدیره تنظیم و اجرا می شود .

ماده 29: اساسنامة فوق در 29 ماده و  -----   تبصره در روز  -------  تاریخ  ----------  در جلسة مجمع عمومی  به تصویب رسید  و از آن تاریخ به مدت نامحدود لازم الاجرا میباشد.

 

.